Leiding ad interim

Groep kapoenen die allemaal hun vinger opsteken

Op zoek naar vervangleiding tijdens de examens?

De examens zijn niet de leukste vooruitzichten, maar een voorbereide leiding is er twee waard.

Gepensioneerde leiding

Het is fantastisch dat zoveel scoutsgroepen ook tijdens de examens vergaderingen doen. Maar soms komt je examenrooster slecht uit, en is er leidingstekort. Gelukkig is er de oud-leiding die staan te popelen om zich nog eens in hun uniform te wurmen. Vraag hen wel op tijd, oud-leiding zijn vaak mensen die al werken of die ook drukke weekends hebben. Pols al vóór de examens wie het ziet zitten om eens te komen helpen, zo weet je meteen wie je moet aanspreken.

Vliegende leiding

Sommige groepen maken gebruik van ‘vliegende leiding’. Dat is leiding die zich wel nog wil engageren, maar het niet ziet zitten om evenveel met de scouts bezig te zijn als een ‘voltijdse leiding’. Het kan misschien handig zijn om zo’n team op te starten voor wanneer jullie het even te druk hebben.

TIP: Vergeet je ad interim-leiding - als ze geen lid meer zijn van Scouts en Gidsen Vlaanderen - niet te verzekeren voor deze activiteiten! Dat kan gemakkelijk via verzekeringen@scoutsengidsenvlaanderen.be.

We wensen jullie alvast heel veel succes met de examens!

TEKST: Eva Cabuy

Lees meer in de Over&weer