What the Focus?!

een leider en leidster zitten gebogen over een bord nagels. De leider klopt er een nog nagel bij.

Ken je Focus? Dat is een meerdaagse vorming voor leiding met al wat jaartjes op de teller. Zijn de basics van het leiding zijn intussen iets waarvoor jongere leiding naar jou kijkt, maar wil je toch nog bijleren? Dan is Focus iets voor jou.

Benieuwd wat je te wachten staat op deze plezante, leerzame, scouteske week?

Focus dat is…

Vier dagen vorming

Vorming, is dat met PowerPointpresentaties volgen en toetsen maken? Zeker niet. In een groepje van acht leiding en twee begeleiders ontdek je op een speelse en interactieve manier hoe je een nog straffere leiding wordt. Bovendien mag je zelf het programma mee bepalen. Een specifiek onderwerp waar jij graag mee aan de slag gaat? Shoot!

Nieuwe mensen leren kennen

Een scout is een sociaal dier. Tussendoor en ’s avonds is er genoeg tijd om te ontspannen of iets te drinken in de bar, en daarbij de andere deelnemers nog beter te leren kennen. Plannen jullie een meet-up tijdens Herfstontmoeting?

Aan de slag gaan met talenten en uitdagingen

Iedereen heeft massa’s talenten. Op Focus ontdek je de jouwe, en leer je hoe je ze inzet op de scouts of tijdens specifieke uitdagingen.

Je kamp en weekend nog straffer maken

Het kamp en weekends zijn voor velen het hoogtepunt van het jaar. Een intense week met je beste vrienden, samen spelen, ravotten en chillen. Beter wordt het niet! Of toch? Pak het volgend jaar eens een tikkeltje anders en straffer aan met de inspiratie van op Focus.

Scouting op een andere manier leren kennen

Expressie, tochttechnieken, basispijlers, belofte… Ongetwijfeld verwerk je (onbewust) veel van die thema’s al in je activiteiten. Dankzij Focus leer je nieuwe manieren kennen om ze te verwerken in je activiteiten. Of krijg je er een frisse kijk op. Een ding is zeker: je vertrekt met een hoop nieuwe ideeën naar huis. Zorg dus maar dat je wat plaats overhoudt in je rugzak.

Tips en tricks delen met andere leiding

Je begeleiding weet niet alles. Zij zorgen vooral dat je met elkaar kan uitwisselen, best practices delen en zo je blik verruimt. Want wie weet er nu meer over de uitdagingen van leiding zijn dan leiding zelf?

Een hart voor scouting en twee jaar ervaring als leiding, meer heb je niet nodig. Overtuigd? Inschrijven maar!

Focus gaat door van 29 oktober tot en met 1 november 2022.

...En pak ineens je medeleiding mee.