Andere groepen

Groep leiding

Misschien wel de belangrijkste spelers in jullie netwerk zijn groepen uit de buurt. Nergens kan je beter netwerken dan in je buurt.

Sterk (net)werk!

Zijn jullie op zoek naar materiaal? Huur tijdens de zomer tenten of sjorhout van een naburige groep. Of leen nadarhekken voor jullie fuif.

Gedeelde smart is halve smart. Andere groepen hebben vaak dezelfde problemen en uitdagingen. Vraag eens hoe zij dat aanpakken en welke oplossingen ze al geprobeerd hebben.

Samen spelen is altijd leuk. Organiseer eens een competitiedag tussen groepen. Of deel jullie voorbereidingen. Zo kan een topspel meerdere keren gespeeld worden.

Switchen maar! Wissel eens een keertje van lokaal. Een groepsraad houden in een ander lokaal kan heel inspirerend zijn. Ook leden vinden het super om eens over het muurtje te kijken.

Steun elkaar tijdens kasactiviteiten. Want een spaghetti eten of een dansje doen kost weinig moeite. Zeker als ze nadien jullie groep komen steunen.

Als jeugdbeweging kan je echt wel wegen op het beleid van je gemeente. Zeker als je samen met andere groepen iets kan aankaarten.

Goed overeenkomen met jullie lokale bestuur kan alleen maar voordelen opleveren. Wie weet koopt de gemeente wel tenten aan om goedkoop uit te lenen. Of helpen ze met jullie kampvervoer. Of krijgen jullie wel extra subsidies voor duurzame aankopen. Ga naar de jeugdraad en zorg samen voor een goed jeugdbeleid in jullie gemeente.

Dit gaat niet enkel over andere scoutsgroepen. Ook andere jeugdbewegingen in jullie gemeente of stad zijn goed om te kennen. Zeker wanneer jullie willen wegen op het beleid. Vorm een sterk team en maak jullie gemeente een (nog) leukere plek voor jongeren.