Dit leer je op Animator

twee leiding spelen een spel

Zin om als leiding bij te leren en nieuwe dingen te ontdekken? Maar je kan je niet voorstellen wat er op animatorcursus aan bod komt? Lees hier alvast wat je zal bijleren!

Spelen maken en pimpen

Lijkt het soms alsof dat je bij de scouts elke week hetzelfde doet? Dan hebben wij het recept om spelen snel in een nieuw jasje te steken. Groepsversterkende activiteiten leer je door ze zelf te doen. En je doet inspiratie op dankzij je medecursisten.

Nu al zin om te spelen? Snel naar speelideetjes!

Spelende kinderen

Wanneer het even wat moeilijker gaat

We gaan aan de slag met moeilijke situaties, aan de hand van jouw vragen. Is er wel eens een probleem met pesten in je groep? Doen ouders soms vervelend? Hoe ga je om met leden die elke keer weglopen? We bekijken oorzaken en oplossingen en wisselen concrete tips uit.

Wie ben ik als leiding?

Wat zijn jouw talenten? Kan je goed kinderen troosten? Of neem je liever het voortouw in speluitleg? Is praktische organisatie meer jouw ding? Op animatorcursus ontdek je waar jij sterk in bent maar ook waar je uitdagingen liggen. Je verkent op een veilige manier hoe je daarin kan groeien.

Scouts en gidsen op het gras

Leer je tak kennen

Wat doen kapoenen graag? En hoe zitten welpen in elkaar? Elke tak heeft zijn eigenheid en zijn charme. Op animatorcursus leer je meer over elke tak en wat je van je leden kan verwachten.

Kan je niet wachten? Lees dan al wat over je tak.

Creatief aan de slag

We gaan creatief aan de slag! Samen met je medecursisten kies je waarop we focussen. Niet enkel leuk voor de kunstenaars onder jullie, integendeel. Brainstormen, spelen net dat tikje meer geven of het lokaal inkleden. Het komt allemaal aan bod.

Tot op cursus!

Kan je niet meer wachten?

Sta je te popelen om op cursus te vertrekken? Begrijpelijk. Dan staat er je nog maar één ding te wachten...

Schrijf je in