In}Leiding jonggidsen, jongverkenners en scheepsmakkers

cover inleiding jonggidsen en verkenners
01 juli 2015
Basiswerk over in leiding staan bij jonggidsen,jongverkenners en scheepsmakkers

Jonggidsen, jongverkenners en scheepsmakkers leven in een wereld vol verandering. Patrouilles, tentenkamp, totemisatie: heel wat nieuwe dingen komen op hen af. Ook buiten de scouts verandert er vanalles: ze gaan naar een nieuwe school, maken nieuwe vrienden en ontwikkelen een nieuwe kijk op de wereld.

Als leid(st)er duik je mee in dat woelige tienerwater. Tegelijk is scouting een vaste waarde voor je leden, een plaats waar ze thuiskomen en samen met vrienden ondeugend en speels mogen zijn.

Dit takboekje bespreekt de takwerking, de leefwereld van een jonggiver en de uitdagingen op het pad van jonggiverleiding. Het is een compact boekje voor zowel starters als ervaren leiding en vormt een aanvulling op de INLEIDING, het basiswerk voor leiding van Scouts en Gidsen Vlaanderen..