Akabegroep

Akabegroep bij een maisveld

Anders kan best! Ook kinderen en jongeren met een beperking horen erbij. Wil je een groep of tak speciaal voor hen oprichten?

Akabe staat voor de werking met kinderen en jongeren met een beperking, zowel mentaal als fysiek. Scouts en Gidsen Vlaanderen heeft zowel akabegroepen als inclusieve groepen (scoutsgroepen met een akabetak of leden met een beperking). In het werkjaar 2021 - 2022 telde Scouts en Gidsen Vlaanderen 34 akabegroepen en 40 groepen met een akabetak. Daarnaast zijn er heel wat groepen waar minstens één persoon met een beperking ingeschreven is.

Interesse om een akabegroep op te richten? Dan staat ploeg Akabe voor jullie klaar! Dat is de ploeg vrijwilligers die jaarlijks activiteiten organiseert voor akabeleiding, vorming op maat geeft en jullie helpt met alles wat jullie maar willen weten!