Hoe registreer je je kamp?

kamp

Registreer je kamp in Camp Central, de tool die alles wat je nodig hebt voor een goede kampvoorbereiding bundelt. De kampregistratie is verplicht en vul je in ten laatste op 31 maart.

Hoe begin ik eraan?

Ga naar Camp Central  en log in met je Groepsadministratie-account.

Takkamp of groepskampen registreren

Elke kamplocatie registreer je afzonderlijk. Als elke tak een eigen kamp organiseert, moet je dus voor elke tak een kamp registreren.

Je kiest als groep zelf hoe je een groepskamp registreert. Je kan per tak een afzonderlijk kamp aanmaken en registreren, en dan de algemene informatie telkens overnemen. Je mag ook één kamp registreren, en dan verschillende bijlages (zoals het kampprogramma) per tak toevoegen.

Wie registreert het kamp?

Iedere leiding kan in Camp Central een kamp aanmaken. Het is een tool waarin je met je tak samen - op één online locatie - aan je kampvoorbereiding kan werken.

Let op: zorg dat je maar één kamp registreert met je tak. Wanneer je inlogt op de tool, kan je zien welke kampen voor je groep al geregistreerd staan. Als je niet zeker bent, kan je dus altijd dubbelchecken.

Kamp aanmaken

Als leiding kan je kampen aanmaken voor je groep. Daarbij duid je aan welke takken er op dat kamp meegaan.

Gebruiken jullie andere takken? Dan kan je die zelf aanmaken via 'Instellingen van je groep' in de linkerbalk.

Info aanvullen

Camp Central geeft een houvast voor het voorbereiden van je kamp doorheen het jaar. Je krijgt hulp bij de verschillende aspecten van je kamp, gebundeld in zes categorieën.

In de aanloop naar je kamp wordt deze tool ook gebruikt voor de kampkeuring met je districtscommissaris (DC).

Gegevens kampplaats en verhuurder

• Voeg de locatie van je kampplaats toe (of meerdere slaapplaatsen voor een trekkamp bijvoorbeeld). Klik daarvoor op de zwarte 'voeg locatie toe'-knop.
  • Vul het adres in en check de kaart.
    • Vul het adres in de balk 'locatie zoeken' in, dan worden de adresvelden ingevuld. Let erop dat je eerst het juiste land selecteert, en dat alle verplichte velden zijn ingevuld. De adresvelden onder de zoekbalk kan je nadien nog invullen.
    • Staat de groene pin helemaal juist? Dan kan je de datum nakijken of aanpassen wanneer jullie op deze locatie zullen zijn, onderaan de gegevens van de eigenaar aanvullen, en op de knop klikken om toe te voegen.
    • Plek op de kaart niet helemaal juist? Dan kan je de groene pin verslepen.
    • Als je het adres wijzigt, verspringt de groene pin. Dus vul eerst het juiste adres in en sleep dan de pin naar de precieze locatie.
  • Onder het kaartje kan je de contactgegevens van de eigenaar toevoegen.
  • Kijk na of de begin- en einddatum goed staat: de periode waarop er iemand op deze locatie verblijft.
  • Vergeet niet om onderaan ook op de 'voeg toe'-knop te klikken om alles op te slaan.

Kampverantwoordelijken

Als je bij het opzoeken van leden en leiding niet vindt wie je zoekt, probeer het dan eens zonder de filter te gebruiken. Laat de filter leeg en typ de naam van je kampverantwoordelijke(n). Hoe meer je typt, hoe beter. Gebruik bijvoorbeeld (ook) de achternaam in plaats van enkel de voornaam.

Let erop dat de kampverantwoordelijken een e-mailadres (van zichzelf!) hebben in de Groepsadministratie.

Ledenlijst

Voor de kampregistratie is het geschat aantal deelnemers voldoende. Het is wel handig om je ledenlijsten in te vullen in Camp Central of de lijst daarin toe te voegen vanuit de Groepsadministratie. Die heb je het jaar erna nodig om de fiscale attesten voor alle deelnemers uit te schrijven.

Is je kamp klaar?

Vul alle informatie verder aan, zoals je begroting, kampregels of totemisatieritueel. Zo groeit Camp Central tegen het kamp tot een heuse digitale kampkaft.

Is je kamp volledig klaar? Dan moeten zowel de leiding als de groepsleiding aangeven dat het kamp klaar is om gekeurd te worden. Dat doe je door op het overzicht van het kamp, onderaan de pagina, op de knop "kamp goedkeuren" te klikken. Pas als zowel leiding als groepsleiding dat heeft gedaan, kan jouw DC het kamp zelf goedkeuren!

Toch nog praktische of technische vragen? Laat het ons dan weten

Deadlines

Op dit moment is er één deadline van belang: de verplichte kampregistratie vóór 31 maart.

Gebruik de knoppen rechts om meteen naar de juiste plek binnen de tool te springen. Als de gegevens zijn aangevuld, wordt de actie automatisch afgevinkt. Als het laatste vinkje is gezet, ontvangen de indiener en de kampverantwoordelijken een mail ter bevestiging.

Meer veelgestelde vragen