Training Nautische Vaardigheden

Twee zeilboten op het water.

Als zeescout moet je heel wat theoretische en praktische kennis hebben. Die kennis is gebundeld in de Training Nautische Vaardigheden.

Handig, een handboek

In het handboek ontdek je alles wat je moet weten voor je het water op kan. Van veiligheid en knopen tot zeescoutingjargon tot technieken. De basis voor iedereen die aan zeescouting doet.

De Training Nautische Vaardigheden is opgedeeld in niveaus. Vanaf de scheepsmakkers leren zeescouts beetje bij beetje extra vaardigheden. Ze oefenen tijdens het scoutsjaar en kunnen op kamp een examen afleggen. Handig, want hoe beter je de technieken onder de knie hebt, hoe veiliger je kan varen en zeilen.

Koop je Training Nautische Vaardigheden bij Hopper Winkel.

Wist je dat dit handboek ook gebruikt voor door de seascouts van de Federatie Open Scoutisme (FOS)? Dit handboek werd ontwikkeld voor alle Vlaamse scouts op het water. Veiligheid, over de scoutsfederaties heen.