Zotte projecten

Gekke jins

Jins genieten volop van een laatste jaar. Ze halen graag alles uit hun laatste jaar als scoutslid. Hoe leuker het jinjaar, hoe enthousiaster jins aan hun leidingcarrière starten. Maak van hun jinjaar een echt winjaar!

Jinjaar, winjaar!

Jins moeten voorbereid worden op leiding zijn. Daarnaast kruipt er vaak veel tijd in financiële acties voor het buitenlands kamp. Bewaak als leiding het overzicht zodat jins ook tijd genoeg hebben voor zotte activiteiten.

Het belangrijkste tijdens het jinjaar? Groepsdynamica! Gezelligheid, samenwerken en elkaar (en zichzelf) leren kennen staan centraal. Zet in op leuke teambuildende activiteiten. Haal alles nog eens uit de kast: wat hadden ze altijd al eens willen doen? Van verstoppertje in het station tot een crazy verkleed strandspel of een go-cartrace, laat jins hun gekste ideeën bovenhalen. Geef hen de kans om hun zotte idee ook uit te voeren, maar ondersteun hen tijdens de voorbereiding.

Jins voorbereiden op leiding zijn is belangrijk. Maar niet elke jin wil leiding worden. Zorg dat jins zonder leidingsambitie ook een topjaar hebben.

Natuurlijk willen jullie geld in het laatje krijgen. Probeer eens een echte scouteske geldactiviteit in elkaar te boksen. Wat is echt leuk, typisch scouts en levert geld op? Denk outside the box. Laat de jingroep vertrekken vanuit grote ideeën, wie weet waar jullie uitkomen.