De Steen van Nowan

Auteur Marc de Bel op Herfstontmoeting

De kapoenen hebben een eigen verhaal: De Steen van Nowan. Ideaal als inspiratiebron voor kapoenenactiviteiten.

De Steen van Nowan

De Steen van Nowan vertelt het verhaal van Nowan en Frie, twee bosmuizen. Ze moeten hun vertrouwde nest en speelplek in het Grote Mosbos verlaten om de zusjes van Nowan te redden.

Tijdens hun avontuur ontmoeten Nowan en Frie verschillende dieren, botsen ze op hindernissen, groeien ze en beleven ze veel spannende momenten. Elke kapoen zal zich ongetwijfeld herkennen in de dappere muizen Nowan en Frie.

Marc De Bel schreef De Steen van Nowan op vraag van Scouts en Gidsen Vlaanderen speciaal voor de kapoenentak. Door het boek ontdekken kapoenen wat het is om scout of gids te zijn.

Aan de slag in jouw tak!

De Steen van Nowan is gemaakt om te gebruiken in een kapoenentak. Je kan eruit voorlezen net voor de kapoenen gaan slapen op weekend of op kamp, maar er zit meer in. Dit verhaal helpt ook om beter om te gaan met thema's als ruzie en vriendschap, heimwee, verdriet, moed of belofte.

Je kan De Steen van Nowan ook gebruiken als basissfeer tijdens het jaar, op weekend of op kamp. Je kan ook een Nowanspel bedenken. Uiteraard moet je andere leuke thema’s niet aan de kant schuiven. Laat het boek je vooral inspireren voor allerlei fantasierijke activiteiten.