Hulp van Scouts en Gidsen Vlaanderen bij bouwen en verbouwen

een meisje wast haar handen in een wc, een ander meisje loopt wazig uit beeld.

Is jullie scoutslokaal aan een stevige verbouwing toe? Of hebben jullie plannen om een nieuwbouw te zetten? Wij helpen graag!

Waarvoor kan ik terecht bij Scouts en Gidsen Vlaanderen?

Via Scouts en Gidsen Vlaanderen vzw kan je fiscaal aftrekbare giften ontvangen. In ruil voor een gift krijgen storters een attest waarmee ze een deel van het bedrag kunnen aftrekken van hun belastingen.

Scouts en Gidsen Vlaanderen kan ook jullie erfpacht- of huurovereenkomst, recht van opstal of contract gratis laten doorlichten bij een juridisch advieskantoor. Stuur het gratis door.

Ploeg Lokalen komt graag naar de opening van het nieuwe scoutslokaal. Nodig ploeg Lokalen uit en ontvang een lokalenwarminggift. Ook voor tips en vragen kan je bij hen terecht.

Meer info

De juiste architect vinden, de ideale plannen tekenen, een vzw opstarten, voldoende geld bij elkaar vinden, een overeenkomst sluiten voor de grond... Er komt veel bij kijken. Vraag vorming aan over het bouwproces.

Geen tijd voor een vorming? Lees de brochure Jeugdlokalen en het (ver)bouwproces.