Beresterk Scoutwerk

Logo Beresterk scoutwerk

Op 20 april 2024 gaat het Groepsleidingscongres door. Het thema van het congres is Beresterk Scoutwerk. We gaan samen op zoek naar de kern van ons scoutsverhaal. Dit jaar vindt het Groepsleidingscongres plaats in het Asiat Park, Mechelsesteenweg 255, 1800 Vilvoorde.

Praktisch

Het Groepsleidingscongres kort samengevat:

• Een groot scoutsevenement met alle groepsleiding van over heel Vlaanderen en Brussel.
  • Laat je inspireren.
  • Laat je stem horen.
  • Geniet van de sfeer, verbondenheid en veel enthousiaste scouts en gidsen.

Wat neem je mee?

• Je bevestigingsmail met QR-code (digitaal of op papier). Geen mail gekregen? Kijk of een van je ouders deze mail heeft ontvangen en pas je mailadres aan in de Groepsadministratie.
  • Je uniform. Het liefst aan ;)
  • Een gamel en bestek. Een beker krijg je!
  • Je bankkaart om eventueel wat extra drankbonnetjes te kopen. Het Groepsleidingscongres is cashless.

Hoe kom je naar het Groepsleidingscongres?

Het Groepsleidingscongres vindt plaats in het Asiat Park, Mechelsesteenweg 255, 1800 Vilvoorde.

Kom je met de trein?
Stap af in Station Vilvoorde. De locatie ligt op 2 km wandelen van het station. Aan het treinstation van Vilvoorde staan enkele Blue-bikes.

Met de bus
Bussen 280 en 282 stoppen aan halte Vilvoorde Kerkhof, vlak aan de hoofdingang.

Met de auto
We raden aan om zo veel mogelijk te carpoolen. Parkeren kan gratis in de onmiddellijke omgeving van het Asiat Park op de industriezone: Cyriel Buyssestraat, Willem Elsschotstraat, Mechelsesteenweg, Stijn Streuvelstraat.

Met de fiets
Fietsparking genoeg op de locatie!

Elke groep één stem

Elke groep heeft één stem. Enkel een persoon met de functie ‘GRL’ in de Groepsadministratie is stemgerechtigd. Indien er van jouw groep meerdere personen met de functie ‘GRL’ zijn ingeschreven, wordt de stem automatisch toegekend (in alfabetische volgorde op achternaam).
Kan er niemand van jouw groep met die functie aanwezig zijn? Geef dan hier jouw afwezigheid door. Daarna kan je je stem doorgeven aan een adjunct-groepsleiding of iemand anders van de groepsraad (uit je huidige leidingsploeg met de functie 'takleiding').

Het Groepsleidingscongres is een officieel adviesorgaan van Scouts en Gidsen Vlaanderen. Op die dag krijgen alle groepen de kans om rechtstreeks advies te geven over de fundamentele beleidslijnen. Daarom is het belangrijk dat er zo veel mogelijk groepen vertegenwoordigd zijn.

Op de hoogte blijven?

Volg de pagina van ploeg Groepsleiding op Facebook of Instagram.