Spelregels

Gids kruipt onder koord

Hoe oud moet groepsleiding zijn? Hoe verloopt een groepsleidingsverkiezing? Kan je iemand schorsen? Ontdek er alles over in de spelregels van Scouts en Gidsen Vlaanderen.

Wat?

De Spelregels vormen het huiselijk reglement van Scouts en Gidsen Vlaanderen. Ze beschrijven hoe scouts en gidsen te werk zouden moeten gaan en wat hun taken en bevoegdheden zijn.

Bijvoorbeeld, in de Spelregels kan je vinden hoe een groepsleidingsverkiezing zou moeten verlopen. Of wat de voorwaarden zijn voor een stemming tijdens een groepsraad. Maar ook wat je kan doen als iemand ernstig over de grens is gegaan en je deze persoon wil schorsen.

Duik in de Spelregels en statuten

Let op!

De Spelregels zijn niet in steen gebeiteld. Ze dienen als ruggensteun, als hulpmiddel als je met vragen zit. Gebruik ze als basis, maar durf ze aanpassen als het nodig is. Ga ermee om zoals je zou doen met een goed recept: zet het naar je hand, maar gooi het niet helemaal overboord.

Heb je vragen? Je districtscommissaris staat voor je klaar! Of neem contact op met het nationaal secretariaat.