Reisbijstand

drie scouts rusten aan een bergmeer

Ga je op buitenlands kamp? Een reisbijstandsverzekering bij Scouts en Gidsen Vlaanderen is niet verplicht. Maar wel sterk aangeraden!

Een ernstig ongeval op kamp in het buitenland ?

• Help, een noodsituatie op kamp! Geen paniek, volg dit stappenplan.

• Heb je een reisbijstand afgesloten via Scouts en Gidsen Vlaanderen?
    Ethias kan je 24/7 bereiken op +32 (0)11 28 28 28 - ons polisnummer = 45.292.896

(Hou volgende gegevens bij de hand:  jullie groepsnummer, het referentienummer van jullie SGV-verzekeringsaanvraag, jullie kampdata, het land van bestemming.)

Wat?

Een reisbijstand is een verzekering voor als je op buitenlands kamp gaat. Zo ben je verzekerd voor repatriëring, ziektekosten, verzorgingskosten boven 7500 euro en hoge vervoerskosten bij een ongeval.

Bovendien ben je er zeker van dat jullie in geval van nood in groep gerepatrieerd worden. Als alle leden apart een reisbijstandsverzekering afsluiten, dan is dat niet het geval.

Meer details over wat er net wel en niet gedekt wordt, lees je in deze nota over reisbijstand en ledenpolis

De reisbijstand kan je aanvragen voor alle landen, met uitzondering van oorlogsgebied.

Prijs?

Opgelet: vanaf 1 januari 2024 komt hier een administratieve kost van 5% bij.

Per persoon:

Binnen Europa:

Aantal dagen12-34-56-1112-1718-2324-32
Prijs€ 2,13€ 4,21€ 7,59€ 11,14€ 14,75€ 18,35€ 22,12

Buiten Europa:

Aantal dagen12-34-56-1112-1718-2324-32
Prijs€ 3,50€ 6,88€ 13€ 18,52€ 23,82€ 31,74€ 40,70

Deze gegevens heb je nodig:

• De kampperiode;
  • Land van bestemming;
  • Naam, voornaam en lidnummer van de (tijdelijk) verzekerde leden.

Vraag de verzekering aan!

Reisbijstand in tijden van corona

Een reisbijstandsverzekering kan je al heel wat problemen besparen indien iemand positief zou testen in jullie vakantieland.

• Neem je geen reisbijstandsverzekering? Dan is ziekte in het buitenland niet gedekt via Scouts en Gidsen Vlaanderen, ook niet bij quarantaine wegens besmetting of hoog risico contact.

• Neem je de reisbijstandsverzekering van Scouts en Gidsen Vlaanderen? Dan zijn enkel de kosten van de zieke persoon gedekt. Moet jij of je groep in quarantaine wegens een besmetting of een hoog risico contact, dan betaal je die kosten zelf.
    Heb je op jouw kamp weinig risicovolle situaties (vb. geen vliegtuig, geen steden of andere drukke plaatsen), dan is het risico op besmettingen eerder klein en kan de reisbijstandsverzekering  volstaan.

• Sommige verzekeraars betalen ook een langer verblijf als je in quarantaine moet, ook al ben je zelf niet ziek. Bekijk zelf welke verzekeraar voor jullie interessant kan zijn in de onderste tabel over reisbijstandsverzekeringen.

Meer info?

Lees de brochure Goed verzekerd?.

Bekijk de polis (polisnummer 45.292.896).

Veelgestelde vragen

Een ongeval is een plotse gebeurtenis die leidt tot een lichamelijk letsel. Dus wel een schaafwond, verstuiking of brandwonde. Maar geen ziekte of zonnebrand.

Meer veelgestelde vragen