Leiding zitten in het gras, enkele zeescoutsleiding doen de brug

Wat staat er op het programma van het Groepsleidingscongres? Ontdek de activiteiten en de vormingen.

9u00Onthaal (met koffie)
9u45Verwelkoming en overlopen programma
10u45Open spaces: uitwisselen en nadenken
12u15Inspiratieplein en lunch
14u15Vorming (#grenzeloosgroeien)
16uStemming en bedanking
18uReceptie (toosten op jullie engagement!)

Het Groepsleidingscongres is dé dag voor groepsleiding! We hebben die dag vier doelstellingen die allemaal te maken hebben met het centrale thema: Beresterk Scoutwerk.

Inspireren

Aan de hand van open spaces, een inspiratieplein en vormingen willen we jullie ervaringen laten delen en opdoen zodat jullie met enkele goede voorbeelden terug naar je eigen groep gaan.

Waarderen

Op het Groepsleidingscongres willen we ook ruimte maken om jullie te bedanken voor de rol die jullie opnemen. Want groepsleiding zijn, dat is soms a hell of a job.

Verbinden

Zin om mensen te ontmoeten die even zot als jij zijn om groepsleiding te worden? Op het congres leer je medegroepsleiding kennen en kunnen jullie uitwisselen over ervaringen, tradities … Bovendien zullen er ook districtscommissarissen, gouwen en ploegen aanwezig zijn die met veel plezier al jullie vragen beantwoorden.

Eigenaarschap

Ten slotte luisteren we op het congres ook graag naar jullie. Waar zijn jullie mee bezig? Wat zijn jullie uitdagingen? Het Groepsleidingscongres is de plaats bij uitstek waarbij jullie eigenaarschap kunnen opnemen. Want jullie input zal richting geven aan de ‘Kijk op Scouting’ en dus aan de toekomstvisie van Scouts en Gidsen Vlaanderen.