Verzekering aanvragen of niet?

Scouts met paraplu

Twijfel je of je een extra verzekering moet aanvragen? Of weet je niet welke verzekering? Zoek het op in deze handige flowchart.

Beslissingsschema verzekeringen

Fuif of groot straatfeest gepland? Welke extra verzekering moet je afsluiten voor personen?

Is jullie activiteit een evenement of een scoutsactiviteit?

• Jullie organiseren het niet enkel voor jullie leden en hun ouders
    • meer dan de helft van het publiek is geen lid of ouder van een lid van Scouts en Gidsen Vlaanderen.
    • meer dan 100 mensen die komen zijn geen lid of ouder van een lid van Scouts en Gidsen Vlaanderen.
  • Jullie vragen inkom en/of jullie willen winst maken.
  • Jullie kunnen de activiteit niet met de leidingsploeg alleen organiseren. Jullie moeten hulp inroepen van oud-leiding, vrienden of professionelen bv. voor security.
  • Jullie lokalen zijn te klein en jullie organiseren het evenement in een grote tent of op een andere locatie.

Evenementenverzekering

Je activiteit is een evenement. De ledenpolis is niet geldig, verzeker dus ook leiding en leden extra met de evenementenverzekering.

Zijn de medewerkers leden en/of leiding bij Scouts en Gidsen Vlaanderen?

• Ze zijn ingeschreven via de Groepsadministratie.
  • Ze hebben lidgeld betaald.

Ledenpolis

Leden en leiding zijn verzekerd via de ledenpolis als ze ingeschreven zijn bij Scouts en Gidsen Vlaanderen en het lidgeld betaald hebben.

Moeten de medewerkers langer dan vijf dagen verzekerd zijn?

Moeten de medewerkers langer dan een maand verzekerd zijn?

Schrijf ze in

Schrijf hen in via de Groepsadministratie. Zo zijn ze verzekerd via de ledenpolis.

Tijdelijke verzekering voor niet-leden

Vraag een tijdelijke verzekering aan voor niet-leden voor minder dan 1 maand. Dit kost 4 euro per persoon, je moet hun namen bij de aanvraag doorgeven.

Moet je de medewerkers meer dan acht keer per jaar verzekeren?

Schrijf ze in

Moet je meer dan dertien personen tegelijk verzekeren?

Eenmalige activiteit

Verzeker deze personen voor maximaal 5 dagen. De verzekering kost 55 euro per 50 personen. Je moet achteraf een aanwezigheidslijst uploaden.

Tijdelijke verzekering niet-leden

Verzeker deze personen voor minder dan 1 maand. De verzekering kost 4 euro per personen, je moet hun namen bij de aanvraag doorgeven.

Meer info

Ben je op zoek naar meer info over verzekeringen? Wil je een extra verzekering aanvragen? Of heb je een specifieke vraag?

Ontdek alles over verzekeringen